Gra o Tron LCG

Wojownicy klanu

2016-12-07 13:12:53


Witajcie, mam na imię Kamil i chciałem pokrótce przedstawić wam talię nieco inną niż wszystkie, talię na wojownikach klanu.


  Głównym celem talii jest wyczyszczenie przeciwnikowi stołu i ręki. Wyzwanie władzy jest w tym przypadku dużo mniej istotne niż w normalnych taliach. Do tego spory nacisk kładę w talii na element zaskoczenia, zarówno ze względu na postaci, które nagle pojawią się na stole ze swoich efektów lub Harrenhala jak i na wydarzenia i dodatkowe karty fabuły z agendy, przeciwnik nigdy do końca nie wie czego może się spodziewać. Bardzo często chcemy zaczynać, po to aby wywierać na przeciwniku nieustanny nacisk, to on musi grać pod nas. Zdarza się, że przeciwnik nie robi wyzwań, bo po prostu nie ma jak. Czym dłużej trwa gra, tym większą przewagę zdobywamy, zdarzało mi się kończyć grę na siódmej karcie fabuły!
Teraz opiszę wam kilka zastosowań poszczególnych kart, które albo same w sobie mają kilka różnych synergii, albo współpracują z innymi kartami w talii:

Agenda- Deszcze Castamere: jej podstawowym zastosowaniem jest sprawienie, że przeciwnik broni naszych wyzwań na intrygę, często poświęcając do tego więcej postaci niż by chciał, aby nie dać nam wygrać o 5 i odsłania się. Jest to samo w sobie wystarczająco dobre, co jednak w sytuacji gdy możemy odpalić agendę?

  • Użycie Ohydnych Oskarżeń pozwala nam łatwiej wygrać wyzwanie militarne o 5 i zagrać Pod Miecz.
  • Użycie Gry o Tron pozwala nam przedłużyć grę z szybkimi taliami i sprawia, że przeciwnik nie wykona wyzwań. Najlepiej użyć podczas ostatniego wyzwania, pamiętając, aby zostawić sobie wystarczająco dużo postaci z intrygą, aby efekt Gry o Tron zadziałał.
  • Dziki Ogień. Po pierwsze trzeba pamiętać, aby swoimi zasadzkami wskoczyć dopiero po odpaleniu Dzikiego Ognia, po drugie oprócz skrócenia stołu przeciwnikowi mamy tutaj świetną synergię z Chellą. Atakujemy nią (i kimś jeszcze, tak aby wygrać o 5) na intrygę, wygrywamy o 5, wstawiamy Dziki Ogień, za każdą postać która zginie dajemy Chelli ucho. Jeśli ta postać ma teraz co najmniej 3 znaczniki to zdąży odpalić zarówno renomę jak i zastraszanie! Kolejne synergie z Chellą to Timett, Pod Miecz, oraz Shagga przy czym w wypadku Shaggi możemy zabić sobie własną postać (może to być także on sam), aby Chella dostała ucho.

 

Dodatkowe synergie nie związane z agendą:

 

  • Timmet - w jego przypadku pamiętajmy, że po zadeklarowaniu przez przeciwnika obrońców mamy jeszcze akcje, dzięki czemu możemy wskoczyć dodatkowymi wojownikami klanu (np. Spalonymi), po to, aby zabić z reakcji Timetta lepszą postać. Ważne! Zawsze najpierw używamy reakcji Timetta, a dopiero później reakcji Tyriona!
  • Tyrion + Spaleni + Góry Księżycowe - w momencie, gdy mamy w stole Tyriona i Spalonych na ręku/w grze, możemy zagrać Spalonych, wygrać nimi wyzwanie, wrócić ich na rękę z Tyriona zyskując 3 złota, zagrać ich ponownie. Jeśli mamy do tego Góry Księżycowe to możemy odpalić to kilkukrotnie, dając za każdym razem Spalonym inną ikonkę.
  • Tyrion + Harrenhal - tutaj podobnie, możemy wyskoczyć z Harrenhal wojownikiem klanu (np Timmetem), wygrać wyzwanie i wrócić go na rękę z Tyriona.
  • Harrenhal + Wieża Namiestnika - prosta synergia, wystawiamy z Harrenhal dużą postać z intrygą (np. Tyrion, Tywin, Cersei), wygrywamy wyzwanie i używamy Wieżę Namiestnika.
  • Harrenhal + Ogar - kolejny sposób na użycie Harrenhala bez straty kart z ręki, wystawiamy z niego Ogara, wygrywamy wyzwanie, wracamy go na rękę.
  • Harrenhal + pojedyncze postaci w talii - to już ostatnie użycie Harrenhala, możemy z niego wstawić w stół dużą postać (np. Góra) i dzięki niej wygrywać wyzwania. Fakt, że zginie ona na koniec tury nie jest problemem, ponieważ i tak nie dobierzemy jej kolejnej kopii :) Jak widać Harrenhal ma bardzo dużo użyć.
  • Ser Lancel + duży lord - w talii posiadamy dwóch lordów, których chcemy utrzymać na stole, jest to Tyrion z 5 siły i Tywin z dużą ilością siły. Dzięki temu ser Lancel bardzo często posiada 5+ siły za 2 złota, jest to fenomenalny przelicznik siły do kosztu. Ważne! Jeśli chcemy dorzucić dodatkowego lorda z Harrenhala to robimy to dopiero po zrobieniu wyzwania ser Lancelem.

To chyba tyle z głównych założeń talii, pograjcie i sami zobaczcie :) Talia była składana przed czwartym dodatkiem bieżącego cyklu (przed wyjściem Valar Morghulis), który to może tutaj trochę namieszać :)
Pozdrawiam, Paku :)

 

Spis talii

Lannister
"Deszcze Castamere"


Karty fabuły(12)
1x Gra o Tron
1x Szlachetny Cel
1x Konfiskata
1x Liczenie Miedziaków
1x Ohydne Oskarżenia
1x Marsz na Mur
1x Władza zza Tronu
1x Letnie Zbiory
1x Pierwszy Śnieg Zimy
1x Długa Zima
1x Zagadka Varysa
1x Dziki Ogień


Postacie (33)
1x Bronn
3x Spaleni
1x Cersei Lannister (Lwy Casterly Rock)
3x Chella Córka Cheyka
1x Janos Slynt
3x Kupiec z Lannisportu
3x Księżycowi Bracia
1x Ser Amory Lorch
1x Ser Gregor Clegane
1x Ser Ilyn Payne
2x Ser Lancel Lannister
1x Shagga Syn Dolfa
2x Ogar
1x Łaskotek
3x Timett Syn Timetta
3x Tyrion Lannister (Lwy Casterly Rock)
3x Tywin Lannister (Zestaw Podstawowy)


Dodatki (1)
1x Wdowi Płacz


Miejsca(15)
3x Harrenhal 
2x Góry Księżycowe
2x Królewski Trakt
3x Różany Trakt
2x Wieża Namiestnika
3x Zachodnie Lenno


Wydarzenia (11)
3x Usłysz mój Ryk!
3x Koszmary
2x Pod Miecz
3x Zdrada

autor: Germanus

graotron.galakta.pl , Designed by Vasquez